söndag 23 augusti 2009

US and A, the story, part 7

Jaha då var det slut på det roliga...skolan har börjat. Måndagar och onsdagar går jag från 8.30 till 18.30 och tis-tors 9-18. Dock ledig på fredagar, Art and Design har så klart inga kurser då, typiskt estetare att ta långhelg, men det gillar vi. Nä men jag tror att det kommer bli roligt, nu har vi mest haft intron så det är ganska svårt att säga om kurserna är bra eller inte. Jag ska dock droppa en kurs för just nu tar jag 18 credits och jag behöver bara ta tolv, men jag kan inte bestämma vilken. Gotta eller inte gotta (men lära sig en massa) det är frågan??

Anna, min kompis, har världens bästa pool. Det är jag mycket glad över! :) Det har ju blivit en del poolpartyn. Jag har även varit ut på discotek! Mellow Mushroom var jäkligt coolt! Där var det hiphop-karaoke! Stenhårt! Dagen efter var vi på Spanish Moon (konstiga namn på ställena här) där är det alltid 80tals tema på torsdagar, yeees!

Nu ska jag gå ut och hitta ett ställe där man kan göra fina prints, har nämligen redan fått uppgifter som ska in imorgon.
Hur har ni det i Sverige?


Jag har lärt mig en massa nya ölspel. Kasta ett mynt i en kopp. Kolla in myntet, sjukt.


Hiphop-karaoke!


Annas drömpool! GILLA!


8 kommentarer:

Jesper sa...

Ja jävlar vilken pool. Hehe, jag trodde det var en liten plastbytta bakom sopphuset eller nått. Shit vilken lyx? Läge att plasta in sina böcker och ligga i plurret och plugga?

Snodd sa...

Mäh! Gör om, gör rätt! Hiphop är inte metal, metal är metal! Vi har ju pratat om det här. Dessutom är gotta A och O i alla branscher och länder, så det är ju inte mycket att fundera över.

På hemmafronten är det nya att Tisdag är lilltorsdag och då får man dricka öl. Mycket öl.
Det pågår även just nu en skäggtävling i socknen som givetvis jag kommer vinna. David, dåliga som bra, kommer att förlora.
Så förtäljer de lärde och så står det skrivet.

David sa...

vad fin blogg du har, jag tycker givetvis mycket synd om tigern :X och det snodd säger kan möjligtvis slå igenom eftersom jag och grahnen faktiskt RAKADE oss på dagen D och inte trimmade skägget med 7mm huvudet på trimmern! snodd, du kan va min nya fiende

sleepeatdrink. sa...

Hej Maria! Nu är även jag i Sverige, skriver från min mobil hemma hos mormor. Har rest i typ ett dygn. Tre flyg och tre länder senare är jag nu i Sthlm vilket är för långt norrut för jag vill bara hem till Malmö! Tors och fre har jag utbildning här sen åker jag tåg hem på fre kväll, Erik landar på sön morgon. Blev nyligen informerad om att jag ska övernatta i ett fd fängelse imorgon, nu förstår jag varför det stod att de bokat 'enkelceller' på kursinbjudan. Från 35 grader och sol i Bangkok till 15 grader och regn i Sthlm känns så där just nu... Men jag har fått spenatplättar, tranbärssaft och knäckebröd så det är jag nöjd med. Puss och kram

Niclas sa...

Din jävel som har pool och hiphop-kareoke! Verkar ju inte vara helt dumt där på andra sidan atlanten... utvandrarna hade rätt om Amerikat.

Carina sa...

Hej du lilltösen,
Ser att du har det bra. Skönt att se! Ja vi ska på Martin!!! Ska se om han kan komma nästa lördag när jag firar min födelsedag. Inga andra "Barn" är ju hemma. ler... Johan har rest till Stockholm och anna jobbar alla helger nu sen hon bytat jobb. OCH du är i USA!!! blir bara vi gamla.. Kanske Frida och hennes Alex kommer med. Synd att det inte finns tid för oss att åka och hälsa på dig, för det riktigt suger i res tarmen på mig när jag läser hur du har det. ler. Var rädd om dig min tös, så hörs vi. Kramiz Carina

Matilda sa...

åhhh ölspel ....

Anonym sa...

Ge mig part 8. Geeee miiiiiig!