tisdag 16 mars 2010

US and A, the story, part 2.1

Hejsan!

Jag lever och har det bra i USA. Äntligen börjar det bli varmt och skönt. Det bästa är att det liksom inte seeegar sig upp några grader varje vecka som det kan göra hemma. För två veckor sedan hade vi runt 10 grader och nu är det 20-25 och sol. GILLA!
Jag har flyttat till en ny lägenhet och jag trivs jättebra, nästan lite för bra för nu vill jag aldrig gå ut(trots solen!). Nu är det kanske jag som har blivit Keanan, alltså den tristaste roommaten i världshistorien!
Jag har äntligen köpt en ny kamera och jag är så jäkla nöjd! Den gör mig till en bättre fotograf för den fattar saker som jag inte fattar och fixar till det, tadaaa fina bilder! Här kommer ett litet smakprov på vad jag har sysslat med under helgen. Hoppas ni har det bra!


På Magnolia Plantation fick vi se hur man lagade mat förr. Vad sägs om ett kålhuvud fyllt med kött och ägg? Lägg märke till den fina sparristårtan i bakgrunden. Tanten sa att man brukade ha den som dekoration på bordet och sen fick man käka upp den.

Pavel spanar in lite vapen. Gubben göttar.

En av byggnaderna på området.

Hitta djuret!

Poolhäng, gött!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Fick du äta av kålköttägget? Sålde gubben vapen?

Maria sa...

Nä man fick bara titta, eller det är inte sant! Jag fick snickra ihop en låda...Allt var färdig sågat och klart så det var bara att slå i 8 spikar, som jag dessutom inte ens fick påbörja själv utan, en jäkla gubbe slog i dom till hälften och visade mig sedan hur jag skulle hålla hammaren...lätt förnedring när man har en pappa som är snickare. Det allra värst var att Pavel fick slå i sina spikar helt själv! Jag antar att det finns nån inbygg manlig gen som gör er bra på att spika. Det måste ju vara den ända förklaringen till varför vi behandlades olika, eller vad tror du?