måndag 17 augusti 2009

US and A, the story, part5

I USA är allt dyrt. Eller iaf tar dom betalt för allt. Om jag vill en adress, 23dollar tack, ett id-kort(mitt svenska funkar inte), 40dollar, ny telefon(min funkar inte med ett amerikanskt simkort) 15+ 30/månad, om jag vill ha vänner och gå med i ALPHA Beta Mega kostar det 2000 dollar/år, (sjukt och nej jag vill inte gå med) och kanske det värsta av allt, om du vill ha ett kylskåp i ditt kök så får du ta med det själv!! Jag hade verkligen bestämt mig för att laga min mat själv, men dom gör ju inte så himla enkelt om man måste KÖPA sig ett eget kylskåp...det eller vänta och hoppas på att min amerikanska har med sig ett kylskåp och att jag kan få låna lite plats.
Det som faktiskt inte är så dyrt är sprit, en del kanske tycker att det väger upp för avsaknaden av ett kylskåp men tänkt då att du kan bara dricka varma öl...
Den här lilla bacardi skönheten på två liter hittade jag på WallMart för 20 dollar, det är ok :)





Mike the Tiger! Jag tycker synd om honom och vill ge honom en kompis och större bur. Jag fick ett tips att detta är åsikter jag ska ha för mig själv...Det kan gå illa för dom som vill "Free Mike"

Efter att ha druckit av den billiga spriten blir vissa trötta. Marco passar på att vila innan vi ska på poolparty.

3 kommentarer:

Jesper sa...

Släpp in en liten katt-kompis till Mike iallfall :) Om han tröttnar på att leka med kissen kan han väl iallafall få äta upp den. Sneeell kise!

Niclas sa...

Instämmer igen med jeppe, en katt till kissen! Kylskåpsgrejen var fan det bästa jag har hört! Möblerade rum, MEN kylskåp får du fan ta med själv :D Sikta på ett år med snabbmat och en rejäl frysbox förfan, gå till Mackie D och be om is, sen fyller du den med öl, sen sätter du dig på altanen i gungstolen och riv loss "Smoke on the Water" på din nyköpta banjo!

Maria sa...

hahah bra där nille! Tyvärr är det så att jag har flyttat in i det enda jäkla huset där man inte får dricka....trots att du är över 21!
WTF! Det råkade dom "glömma"...damt usa